פרסום בפייסבוק – חמישה טיפים לעסקים

בעבר הלא ממש רחוק, פייסבוק הייתה גן עדן חינמי לחברות, מותגים ועסקים. הרשת חברתית הציעה פלטפורמה חינמית, בעלת עוצמה רבה, שכל אחד היה יכול לעשות בה שימוש. ככל שולף הזמן  ובעקבות הנפקתה, פייסבוק החלה להתנהג כמו עסק למטרות רווח, ולגבות כסף מחברות שרוצות לנצל את הפלטפורמה. כיום, בלי תקציב פרסום, הפעילות של חברות בפייסבוק כמעט ואינה רלבנטית. החדשות הטובות – העלויות נמוכות משמעותית ביחס לפלטפורמות אחרות – והתוצאות מעולות. אז איך משתמשים בכלי הזה נכון, הנה 5 דברים שאתם צריכים לדעת:

קצצו בלייקים – חלק גדול מתקציבי הפרסום בעבר בפייסבוק יועדו לצורך הגדלת האוהדים בדף. כיום, מדובר, פחות או יותר, בזריקת כסף לפח. למה? פשוט מאוד – גם אם גולש עשה לייק לדף, הסיכוי שהוא יראה סטטוסים שאתם מעלים בדף, בניוזפיד שלו, אפסי. כמות האוהדים שנחשפת באופן אורגאני לסטטוסים שאתם מעלים כיום נמוכה מאוד (לפעמים אפילו פחות מאחוז אחד), כך שאין הבדל משמעותי בחשיפה האורגנית לסטטוסים. (ללא תשלום) בין דף שיש לו 10,000 אוהדים או 20,000. אם יש לכם כבר דף עם כמות אוהדים סבירה, אל תשקיעו יותר מ-5% מהתקציב שלכם בפרסום שמיועד להגדיל את כמות האוהדים.

קדמו כל סטטוס – אלא אם מדובר בסטטוס ויראלי במיוחד (בעיקר קטעי וידיאו), סביר להניח שהסטטוסים שלכם זוכים לחשיפה מצומצמת מאוד. הפתרון פשוט – כל סטטוס שעולה, כדאי לקדם, אפילו ב-5 שקלים (הסכום המינימאלי).

השתמשו בקידום מפולח – כשאתם מקדמים סטטוס, יש לכם 3 אפשרויות בסיסיות: קידום לאוהדי הדף, קידום לאוהדים ולחברים שלהם, קידום מפולח על פי שורת פרמטרים. אם אתם משקיעים סכום משמעותי עבורכם, כדאי לנצל את האופציה השלישית ולפלח את המשתמשים שיקבלו את הסטאטוס בצורה המדויקת ביותר האפשרית. הסתייגות קטנה: אם אתם חוששים להטריד אנשים בפרסום לא רלבנטי, במקרה שלא מצאתם פילוח מתאים למשל, הסתפקו באופציה הראשונה – וקדמו את הסטאטוס רק לאוהדי הדף.

 שלחו אנשים לאתר – אם אתם רוצים לקדם כניסות לאתר שלכם (לדף הראשי) או לתוכן ספציפי שחשוב לכם במדויק, בסכומים משמעותיים, הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא לא באמצעות סטטוס שכולל קישור, אלא דרך מערכת הפרסום של פייסבוק, שתאפשר לכם למדוד בקלות כמה עולה לכם כל כניסה לאתר, ולפלח במדויק את הקהל.

גייסו לידים – רוצים למכור מוצר או שירות? מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לכם למדוד במדויק כמה עולה לכם לגייס כל לקוח פוטנציאלי, באמצעות שתילת קוד בעמוד הרלבנטי באתר שלכם. המערכת מאפשרת מגוון רחב מאוד של חיתוכים ואפשרויות למיקוד הפרסום (על בסיס גילאים, אזורי מגורים, תחומי עניין, הרגלי גלישה ועוד), מה שמאפשר, בתהליך של ניסוי וטעייה, להגיע בסופו של דבר לפרסום ממוקד ויעיל.

יש לכם שאלה? אל תשבו איתה לבד, בחושך, צרו קשר

 

Share
פורסם בקטגוריה כללי, פייסבוק, שיווק ברשתות חברתיות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *