לברוח מהכלא – ולעדכן בפייסבוק
20/07/2010רבע מהגלישה של האמריקנים – ברשתות חברתיות
02/08/2010ישראל נמצאת במקום השמיני בעולם בגלישה בפייסבוק, כפתור הלייק משתדרג וגם – איפה עובר הקו האדום של היכרויות פייסבוק, מה לא כדאי לעשות עם וזלין ברשת החברתית ואיך אפשר בלי מילה על אולד ספייס? כל זאת ועוד במדור החברותי שלנו. לייקקו ותיהנו
נדמה לכם שאתם מבלים המון בפייסבוק בהשוואה לחבריכם בחו"ל? אתם לא טועים. מחקר חדש מציב את ישראל במקום ה-26 בעולם בהיקף השימוש בפייסבוק – ומדובר בנתונים מוחלטים, ולא ביחס לאוכלוסיה. אם מודדים את יחס המשתמשים לאוכלוסיה, ישראל ניצבת במקום השמיני בעולם – עם 39.92%. ישראל מקדימה מדינות גדולות ממנה בהרבה כמו פולין, ניגריה, יפן ועוד. בהונג קונג תמצאו את אחוז השימוש הגבוה ביותר בעולם – 48.51%, קנדה שניה ואחריה אנגליה. ארה"ב במקום הרביעי עם 40.72%.
That's the way i like it
פייסבוק הכריזה על שדרוג פלאגין כפתור הלייק לאתרים. העדכון יאפשר להוסיף ללייקים הערות, יספק כלי אנליטיקס לכפתור הלייק ויאפשר לשלוח פרסום מפולח למשתמשים שלחצו על לייק. כלי האנליטיקס החדשים יסייעו למנהלי אתרים לבחון ולשפר את השימוש בכפתור הלייק באתר שלהם, באמצעות השוואת השימוש בכפתור הלייק ממיקומים שונים באתר. בצעד זה מפתחת פייסבוק את הכלים הקושרים אליה אתרים חיצוניים ואינטראקציה מתוכם, אותם השיקה באפריל לצד הגרף הפתוח. פייסבוק מספקת אמצעים נוספים לניתוח שימוש הגולשים בכפתור הלייק ולפרסום המבוסס על פילוח שימוש הגולשים בכפתור. הנחיות לשימוש בכפתור הלייק המעודכן ניתן למצוא כאן.
חופשי על הבר
שינוי נוסף שהשיקה הרשת החברתית הגדולה בעולם הוא עיצוב מחודש של הבר השמאלי בדף הבית, במטרה לפשטו ולהקל עליכם להגיע למאפיינים הבסיסיים של פייסבוק. ממשובים שקיבלה למדה פייסבוק שהיישומים השימושיים ביותר לרוב המשתמשים הם "ניוז פידס", הודעות וחברים, לכן שלושת היישומים הללו, לצד אירועים, ישמשו כחלק העליון של הסרגל השמאלי של דף הבית. גם הגישה למשחקים ולאפליקציות הנמצאים בשימוש תכוף תהיה קלה יותר עכשיו לדברי פייסבוק. בעמודה התחתונה מופיעים יישומים שהמשתמש עושה בהם שימוש תכוף וגם אפליקציית התמונות עברה לעמודה זו.
הקו האדום של פייסבוק
פייסבוק היא אמנם זירת היכרויות סוערת, אבל גם בתחום הכיבושים המיניים ברשת אפשר לחצות את גבול הטעם הטוב. ואם תהיתם היכן עובר גבול הטעם הטוב, כנראה שהוא נמצא אי שם סביב 300 כיבושים מיניים, אם ללמוד מהמקרה של בריטי שגורש מפייסבוק לאחר שהגיע בעזרתה למיטותיהן של לא פחות מ-300 נשים. הגולש החשקן הוא קלייב וורת בן ה-60 (!) ולדבריו, אגב, נעתרו לחיזוריו לא פחות מ-1,500 נשים. הפרופיל שלו נחסם כבר ארבע פעמים והוא גורש גם מחמישה אתרי היכרויות בריטיים עקב התנהלות לא נאותה. כעת הוא מתחזה לאשה, ומנסה לדבריו, "להמיר לסביות". מסקרנת כמעט באותה המידה היא תגובתה של פייסבוק, שהשיבה: "פייסבוק אינה רשת היכרויות, זה לא המקום להכיר אנשים חדשים אלא לשמור על קשר עם אנשים מוכרים".
מלבינים פנים ברבים
וזלין – מותג קוסמטיקה פופולארי בבעלות יוניליבר, השיק אפליקציית פייסבוק שמאפשרת להבהיר תמונות – ועורר סערה. למרבה הצער, עור כהה עדיין נחשב לחסרון על ידי חלקים נרחבים מהאוכלוסיה ההודית. הודים ידועים במשיכה שלהם להבהרת עור ומוצרים המשמשים להבהרת עור זוכים להצלחה ניכרת. לשוק זה כוונה האפליקציה מעוררת התרעומת, אליה יכול המשתמש להזין את תמונתו ולקבל כתוצר תמונה מובהרת. למרות התהודה השלילית, האפליקציה זוכה להצלחה נאה ורשמה כבר כ – 9,000 משתמשים פעילים. מי שאחראיים על האפליקציה טוענים שלא פעלו בחלל ריק. מסעות פרסום ופרסומות טלווזיה המקדמות מוצרים לבהרת עור נפוצים מאד בהודו.
ועוד חדשות פייסבוק
- פייסבוק חוגגת 500 מיליון משתמשים. לרגל המעמד כתב מארק צוקרברג פוסט נרגש בבלוג החברה, שהשיקה אפליקציה בשם Facebook stories ומזמינה את משתמשיה לכתוב את סיפור הפייסבוק שלהם.
- בחור מוכשר כמו מארק יודע שכמות אינה בהכרח איכות – מחקר מראה ששביעות הרצון מפייסבוק דווקא נמצאת בירידה.
- אגב, יתכן שגם בגזרת הכמות ידו של צוקרברג אינה על העליונה. עורך הדין של פייסבוק מודה: ייתכן כי מארק צוקרברג אכן מכר 84% מפייסבוק לפני שבע שנים. אאוץ'.
- מה מעדיפים הסקוטים: סקס או פייסבוק? התשובה בקישור.
- פרסים ומבצעים מגדילים את מספר החיפושים אחר מותגים ברשת.
- מארק צוקרברג מגיב בראיון לסרט החדש על פייסבוק.
- ואיפה הם עכשיו? פורסקוור מתכננת שת"פים עם גוגל ויאהו.
- באוניברסיטת בר אילן בדקו אם הפרסום בפייסבוק עובד.
- קוקה קולה מתנצלת על שרבוב סרטון פורנו לפעילות פייסבוק שלה.
- לידיעת המפרסמים בפיסבוק: עכשיו אפשר לנהל את חשבון הפרסום מכמה חשבונות.
- ואיך אפשר בלי להזכיר את אולד ספייס? האם הקמפיין הויראלי גם עוזר למותג במכירות? לא בטוח.
סנונית שירותי תוכן מתמחה בבניית עולמות תוכן בעבור חברות ומותגים, בתכנון ובניהול מהלכי שיווק במדיה חברתית בעבור מותגים. ליצירת קשר – Snunitliss@gmail.com