חידושי הסלולר של פייסבוק
04/11/2010בלוגר פלסטיני נעצר בגלל דף פייסבוק
13/11/2010מקלי קטרון מ"הסיטי" ועד לרשתות אופנה ישראליות. מותגי אופנה רבים כבר הבינו שכדי להיות באופנה – עליהם להראות נוכחות במדיה חברתית. כמה מחשבות בנושא וכתבה שכתבה ליבי בגנו למגזין "Go", אליה התראיינתי
פייסבוק היא כיום זירת המדיה החברתית הבולטת ביותר בארץ ובעולם. קצת מספרים: זהו האתר השני בפופולאריות שלו בישראל אחרי גוגל, כ-40% מהישראלים רשומים לפייסבוק, כשמקרב קהל היעד של חברות האופנה הישראליות, יש לשער שהאחוזים גבוהים אפילו יותר. ישראל נמצאת במקום השמיני בעולם באחוז השימוש בפייסבוק.
אבל פייסבוק היא הרבה יותר מאתר פופולארי. הרשת החברתית הזו שינתה את הדרך שבה אנו מתקשרים עם אנשי הקשר שלנו ומבטאים את עצמנו. מעבר לכך, פייסבוק היא כיום טרנד אופנתי לוהט בפני עצמו, הזוכה לשפע של אזכורים בטלוויזיה, בקולנוע, בתקשורת ובמקומות בילוי. לכן, מותגי אופנה בעולם ובישראל מבינים היום שאם לא יפגינו נוכחות חזקה בפייסבוק, הלקוחות שלהם יתקשו לראות בהם מובילים אופנתיים.
מה משותף לפייסבוק ולחולצה שלכם?
פייסבוק מספקת כלי שיווק שמתאימים במיוחד למותגי אופנה. אופנה הרי נוגעת בכל תחום בחיינו ומקיפה אותנו 24 שעות ביממה. גם השימוש בפייסבוק עונה על התארים האלו. פייסבוק מאפשרת למותגי אופנה לתקשר עם הלקוחות שלהם ברמה אישית ויום יומית, במקום שבו הם מנהלים את האינטראקציות האישיות ביותר שלהם. בעזרת פייסבוק יכולים מותגי אופנה לשוחח עם הלקוחות שלהם בגובה העיניים בזמן שהם עושים את בחירות האופנה שלהם: עושים קניות, מתכננים מה ללבוש לפגישה הבאה שלכם, מתייעצים עם חברים, מפרסמים את תמונותיהם ודנים בהופעתם החיצונית.
בניגוד לפרסום חד כיווני, פייסבוק מאפשרת למותגי אופנה לקבל משוב מהקהל שלהם, להקשיב להלכי הרוח שלו וללמוד אותו. חברות המחזיקות בדפי פייסבוק להם עשרות אלפי חובבים, יכולות להיעזר בדף כדי להקשיב לקהל שלהן בתכנון הקולקציה, הקטלוג, מסע הפרסום או בחירת הפרזנטור הבא. נוכחות פייסבוק חיונית כיום גם לניהול שירות לקוחות איכותי. לקוחות מעבירים חלק גדול מזמנם בפייסבוק ומחפשים את המותג ברשת החברתית כדי להפנות אליו שאלות וטענות. מותג שלא נמצא בפייסבוק, עלול להצטייר כמיושן וכלא נגיש.
לא על הלייק לבדו
מותגים מייצגים את עצמם בפייסבוק באמצעות דפים. לאחר הקמת הדף, עומדות בפני המותג כמה משימות: על המותג לצבור לעצמו לייקים – בסיס חובבים שייחשף לעדכונים ולתכנים העולים בדף. צבירת הלייקים מתבצעת בדרך כלל על ידי שילוב בין פרסום לבין מבצעים נושאי פרסים, המושכים את קהל היעד של החברה להצטרף לדף. פעילויות תחרותיות הן כלי יעיל להגדלת מספר אנשי הקשר תוך זמן קצר, ולהגברת עניין רגעי סביב המותג. אבל למרות יתרונותיהן של פעילויות תחרותיות, אי אפשר לבסס עליהן פעילויות לאורך זמן, ומותג יתקשה למצות דרכן את היתרונות שפייסבוק יכולה לספק לו.
פייסבוק מאפשרת למותג לנהל מגזין אינטראקטיבי יומי פרטי, שלו מספר מנויים בלתי מוגבל. כדאי למותג אופנה לגבש את עולם התוכן שלו בפייסבוק, ולקיים עם לקוחותיו שיחה יום יומית בנושאים הרלוונטיים לעולם התוכן הזה. גיבוש עולם התוכן ושיחה עם הגולשים מתבצעים באמצעות עדכונים יומיים ודיונים המותאמים לקהל היעד ולקונספט של החברה. כשפעילות בפייסבוק מתבצעת בצורה איכותית היא יכולה לסייע לחברת אופנה לקיים קשר יום יומי ואישי עם אלפי לקוחות, למשוך לקוחות חדשים ולהדק את קשריה עם לקוחות קיימים. לקוחות המותג הופכים לשותפים פעילים באופן יום יומי במיתוגו ובשיווקו.
כתבה שהתראיינתי אליה בנושא, מגזין "Go", נובמבר 2010