סנונית שירותי תוכן בליידי גלובס
04/11/2011קונים בזול אצל הלקוח החדש שלנו: ויקטורי
21/11/2011
כמעט לכל עסק בישראל יש כיום אתר אינטרנט. בעלי העסקים והחברות מתלבטים לעתים קרובות אילו תכנים להציג באתר – וכיצד לכתוב אותם בצורה שתשרת את מטרותיהם העסקיות בצורה הטובה ביותר. ניהול התוכן באתר הוא משימה מורכבת, שדורשת לא רק מאמץ חד פעמי, אלא ניהול שוטף שכולל בקרה, שיפור מתמיד והוספת תכנים חדשים. אם יש לכם אתר או אם אתם בונים אתר חדש, הנה מדריך קצר שיעזור לכם לתכנן את התכנים שבו.
התכנים באתרכם נועדו לשרת כמה מטרות:
א. לייצג את החברה ואת עשייתה: התוכן באתרכם, החל מהבאנר הראשי ועד לטקסטים המופיעים בחלקים השונים שבו, נועד לעזור לגולש להבין מיהי חברתכם ומה היא יכולה להציע לו, תוך זמן קצר ככל האפשר. הגולש עסוק וממהר ואם לא יבין מי אתם ובמה תוכלו לתרום לו תוך זמן קצר – הוא יגלוש לאתר הבא.
ב. לקדם את תדמית החברה: כאשר גולש מגיע לאתר, הרושם שמותירים עליו התכנים ישפיע על הדרך שבה הוא מתרשם מהחברה. באתר יבקרו עובדים של החברה, ספקים שלה, לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים. התוכן אליו ייחשפו ישפיע על הדרך בה הם תופסים את תדמית החברה.
ג. לייצר לידים: אתר החברה צריך ויכול לשמש כ"סוכן מכירות" שלה. המכירות יכולות להתבצע, אם תחליטו על כך, דרך האתר עצמו. כמו כן, האתר צריך לעודד יצירת קשר עם החברה בטלפון או במייל.
ד. לייצר טראפיק: משיכת מבקרים מגוגל נעשית בראש ובראשונה באמצעות התכנים שבאתר, אותם גוגל סורק. התכנים צריכים להיכתב כך שיימשכו את הקהל הרלבנטי שעשוי להפוך ללקוח של החברה.
כיצד כותבים את התוכן באתר – ההכנות
לפני כתיבת התכנים עצמם, יש לענות על מספר שאלות שהתשובות עליהן יסייעו בכתיבה:
א. מי הוא הקהל הפוטנציאלי שעתיד לבקר באתר: האם מדובר בעיקר בלקוחות שכבר מכירים את החברה? האם מדובר בלקוחות מקריים שיגיעו דרך חיפוש בגוגל? מי הם הלקוחות החשובים יותר מבין אלה שצויינו?
ב. אילו מהמטרות שצוינו בסעיף 1 חשובות יותר. לעתים קרובות כתיבת טקסט בצורה שתתאים יותר למטרה מסוימת, גורמת לו לענות בצורה פחות טובה על המטרות האחרות.
כתיבת התכנים באתר – איפיון
בהתאם לתשובות לשאלות הללו, ניתן לגשת לשלב הבא – שהוא אפיון התוכן באתר. האפיון כולל:
א. בחירת הקטגוריות שיופיעו בעץ התוכן (לדוגמה: אודות, השירותים שלנו, חדשות החברה, גלריית תמונות, צור קשר)
ב. קופירייטינג: בחירה של מספר סיסמאות וסלוגנים שיווקיים שילוו את הטקסטים באתר באופן קבוע
ג. בחירת סגנון: הגדרה של סגנון הטקסטים באתר – גבוה או עממי? שיווקי או לא? מכוון מכירה או לא?
ד. מחקר מילות מפתח: באמצעות הכלי הבא של גוגל – ניתן לבדוק מה הם הביטויים אותם מחפשים בגוגל שקשורים לתחום. באמצעות המחקר מומלץ להגדיר עד 20 ביטויי מפתח שהם ביטויי המטרה של הקידום בגוגל.
הגדרת נושאי העמודים
1. ככלל, ככל שבאתר יש יותר טקסטים, הדבר טוב יותר בעבור גוגל. עם זאת, אם המטרה העיקרית היא לא למשוך קהל מקרי מגוגל, אלא לקוחות ששמעו כבר על החברה, מכירים אותה ורוצים להתרשם ממנה, מומלץ שלא להגזים במספר התכנים באתר כדי שלא ליצור עומס.
2. בעבור כל מילת מפתח שתוגדר כחשובה יש ליצור עמוד ייעודי באתר. את העמוד הזה יש לשייך לאחת הקטגוריות באתר.
כללי הכתיבה של הטקסט לצרכי גוגל הם אלו:
-
הטקסט צריך באורך של 300-400 מילה.
-
מילת המפתח צריכה להופיע בטקסט כפי שהיא (ללא תוספות של "ב", "ל", "ו" וכו' – 5-8 פעמים).
-
מומלץ לשלב אותה 1-2 פעמים בכותרת ביניים מודגשת בשחור.
-
בכל עמוד באתר ניתן להגדיר "כותרת" לצרכי גוגל, זו לא בהכרח כותרת המאמר שמופיעה בטקסט עצמו. את הכותרת לגוגל ניתן לראות בפועל בחלק הכחול העליון שבכל עמוד באתר.
-
בכל עמוד ניתן להגדיר את "המשנה לגוגל", כלומר את הטקסט שמופיע בגוגל מתחת למילת החיפוש. יש לנסח טקסט שיווקי של שורה וחצי שיחזור על עצמו בכל הדפים.
-
את הביטוי החשוב ביותר יש לשלב בעמוד הבית בכותרת, ובמידת האפשר, מבלי להזיק לעיצוב ולאתר, בטקסט שנמצא בו.
-
בכל כתבה מומלץ לשלב תגיות, שהן כלל מילות המפתח שהוגדרו.
-
רצוי לשלב את התגיות גם בפוטר (הסרגל התחתון) של האתר.
קידום בגוגל
על מנת להתקדם בגוגל יש לבצע את התהליכים הבאים:
- בנייה של טבלת מעקב, שבה מופיעות מילות המפתח והמיקום שלהן. את הטבלה יש לבדוק אחת לחודש לפחות.
- כתיבת מאמרי תוכן שעוסקים בנושאי האתר, עם קישורים למילות המפתח אותן מקדמים, והעלאתם באתרים ובלוגים עצמאיים כמו http://www.academics.co.il/default.aspx
- מומלץ להעלות מאמר אחד בשבוע.
- יחסי ציבור – ייזום כתבות אודות החברה, שיכללו קישור לאתר שלה, שיופיעו באתרים רלוונטיים
- מומלץ לעדכן את האתר עצמו במאמר חדש אחת לשבועיים.
אם אתם מעוניינים בייעוץ לשיפור התכנים באתר שלכם או בכתיבת תכנים לאתר חדש – אל תהססו לפנות אלינו, ונשמח לסייע לכם.