אלביס קוסטלו – שירים שאני אוהב במיוחד
15/02/2010כתיבת מאמרים לאינטרנט – SEO
28/02/2010זה לא סוד שמשיווק ברשתות חברתיות יכולים ליהנות גם חברות וגופים שאינם עוסקים בתחומיי ההיי-טק או האינטרנט. הילוך שישי, רשת מרכזי השירות לרכב הנמנית בין לקוחותינו, היא דוגמה לחברה כזו. הילוך שישי עשויה לנתץ כל סטיגמה שאולי הספקתם לאסוף על עולם המוסכים – היא שמה דגש על שירות יוצא דופן ללקוחותיה וכחלק מכך, גיבשה בחודשים האחרונים נוכחות גם ברשתות חברתיות: בפייסבוק ובטוויטר.
בהילוך שישי ממש לא חושבים שרכב הוא עניין לגברים בלבד. כבר סיפרתי כאן בעבר על יחסיי המורכבים עם מכוניות ועם נהיגה (אולי יום אחד אחשוף מדוע עצרה אותי משטרה באמצע טסט לקבלת רישיון נהיגה). דווקא בשל כך, נהניתי מאד לגלות שבהילוך שישי עובדות נשות מקצוע רבות המתמחות במכונאות רכב, ושהילוך שישי מפעילה שירותים כמו "הילוך נשי", הפונים לנשים בגובה העיניים ומספקים להן ליווי מלא ומענה לכל שאלה בביקורן במרכז השירות לרכב.
באחרונה פתחה הילוך שישי את סדנת "נשים עולות הילוך" – מפגש נשי אינטימי ונעים, שבו מספקות יועצות שירות של הילוך שישי לנשים מידע חיוני בנושאי הרכב והטיפול בו. לרגל השקת הפעילות במדיה חברתית, גיבשנו בשיתוף עם הילוך שישי את סדנת חודש פברואר סביב נשים מרכזיות ברשת האינטרנט.
סעי על זה
לסדנה הגיעו כ-20 נשים העוסקות במקצועות האינטרנט והמדיה החברתית, בלוגריות מובילות ומשתמשות בולטות במדיה חברתית. כמובן שניצלתי את ההזדמנות כדי ללמוד, סוף סוף, כמה דברים על טיפול ברכב, והצטרפתי לסדנה בעצמי. באווירה נשית ואינטימית, על ארוחה טעימה, נפגשנו עם פאני הורוביץ – מנהלת השיווק של הילוך שישי, ועם יועצות השירות של הילוך שישי – פרי באיו ואיבי דדי.
הסדנה עסקה בנושאים כמו: תחזוקת הרכב, טיפולים תקופתיים, תקלות נפוצות, מניעתן ותיקונן. דיברנו על סוגיות חשובות כמו: נורות אזהרה, טיפול ברכב במהלך חופשה, אורך חיי הצמיג, בדיקת לחץ אוויר בצמיגים, חגורות בטיחות, איתור תקלות ברכב ותפקידם של יועצי שירות במרכז השירות לרכב. אחרי שיחה וסיבוב ראשון של נשנושים, פנינו למוסך שם הצצנו אל תוך המנוע וקיבלנו הסברים והדגמות מעשיות בנושא רצועות, מצתים, רפידות, צלחת בלמים, בדיקות שמן, מים ועוד. המפגש הנעים הסתיים במופע משעשע של השחקן עומר בורשטיין, שדיבר על היחסים שבין נשים לבין הרכב שלהן (ובעוד ביס מעוגה מצוינת).
באופן אישי, נהניתי במיוחד לגלות באיזו התלהבות מדברות יועצות הילוך שישי על תחום הרכב – זו לא רק העבודה שלהן, הן באמת אוהבות את העולם הזה, וההתלהבות שלהן מדבקת. משתתפות הסדנה העלו שאלות בנושא הרכב, תחזוקתו ותיקונו, וזכו לתשובות מפורטות, קשובות ונעימות. שמחתי לראות את ההנאה הגלויה של משתתפות הסדנה, ולגלות כמה סקרנות קיימת בקרב בנות לדעת, לשמוע וללמוד על תחום הרכב.
השמועה מתגלגלת
פעמים רבות שואלים אותי למה זכה מעבר מידע במדיה חברתית לכינוי המטריד "ויראלי". והתשובה היא – משום שמידע שיש בו עניין לגולשים, עשוי לעבור ברשת כמו וירוס – ממעטים לרבים. אורחות הסדנה, שפעילות במדיה חברתית היא חלק מחייהן, כתבו על החוויה, והדברים שלהן הגיעו לאלפי אנשי הקשר שלהן, שהתכתבו עמן בנושא זה. המשתתפות יצרו קשר עם הילוך שישי בפייסבוק סיפרו על המפגש בכלי המדיה החברתית ובבלוגים שלהן, וסיפקו דוגמה מרתקת לאינטראקציה שבין פעילות חברתית לבין פעילות במדיה חברתית. במהלך התכתובות הללו, הגיעו השם "הילוך שישי" ומידע על הסדנה ללמעלה מ-10,000 גולשים. על חלק מתכתובות הללו תוכלו לקרוא במאמר המסכם את הסדנה באתר הילוך שישי.