הדייט שלי עם אוחובסקי
27/03/2010השירותים המיוחדים של האייפד
23/04/2010בחודשים האחרונים אנו מנהלים את פעילות המדיה החברתית של יבואנית סוני אריקסון בישראל – ברס אלקטרה. תחרות "כמעט מסמסים" הביאה לדף הפייסבוק של החברה כ-11 אלף אוהדים חדשים וכ-150 אלף צפיות, תוך 15 ימים. לפניכם סקירה של התחרות ושל הרעיונות שליוו אותה
פעילות המדיה החברתית של ברס אלקטרה החלה בסוף דצמבר 2009, עם השקת שלושה מכשירים חדשים של החברה בישראל: סאטיו, איינו ויארי – שלושה מכשירים המתמקדים, כל אחד בדרכו, במאפייני בידור ומולטימדיה כחלק מליין Entertainment Unlimited של החברה. בחודשיים הראשונים לפעילות התמקדנו בהקמת הנציגות הרשמית – יצרנו דף פייסבוק, חשבון טוויטר וקהילת מקושרים, אליהם הזמנו באופן פרטני חובבי טכנולוגיה וסלולר, גולשים העוסקים ומתעניינים בתחום.
בתום תקופה זו צבר דף הפייסבוק של סוני אריקסון כ-1,500 אוהדים – רובם משתייכים לקהל יעד בוגר, חובב טכנולוגיה וסלולר. במקביל הכריזה סוני אריקסון, בשיתוף פעולה עם פלאפון, על מתן חסות לביקור ולהופעות כוכבי הסדרה המוזיקלית לנוער "כמעט מלאכים" בישראל בפסח. "כמעט מלאכים" הוא אחד מהמותגים החזקים כיום בישראל בקרב ילדים ובני נוער, והוא מעורר בפלח שוק זה נאמנות ואהדה. כדי למנף את החסות השקנו את תחרות "כמעט מסמסים".
משימת התחרות
בתכנון משימת התחרות שילבנו בין חוויית השימוש בסלולר והקשר האישי שהיא מאפשרת, לבין הקשר האישי לכוכבי "כמעט מלאכים". כדי למשוך כמה שיותר משתתפים, שמנו דגש על משימה פשוטה לביצוע: הגולשים התבקשו לכתוב על קיר דף הפייסבוק של סוני אריקסון לאיזה כוכב כמעט מלאכים היו רוצים לכתוב הודעת טקסט, ומה היו כותבים לו.
הזכייה
הזוכה במקום הראשון היה המשתתף שהודעתו זכתה למספר הלייקים הגדול ביותר. התחרות התנהלה בשני סבבים, והזוכה במקום ראשון בכל סבב זכה בזוג כרטיסי VIP להופעת "כמעט מלאכים" בישראל. זוכים נוספים קיבלו ערכות שי של "כמעט מלאכים".
מנגנון הלייקים משמש כשיטת הצבעה פופולארית בתחרויות פייסבוק שאינן מלוות באפליקציה; מתן לייק לפוסט הוא חד פעמי ליוזר – דבר המקשה על הצבעות כפולות, ומקל על ספירת תוצאות. התבססות על תמיכה שאינה מילולית מצמצמת את הסיכון לתגובות עוינות בין מתחרים.
השתתפות בתחרות
כחלק מהגדרת מאפייני הדף, הבטחנו שרק אוהדים של דף סוני אריקסון בפייסבוק יוכלו להשתתף בתחרות – כלומר לכתוב הודעה או להצביע בה.
תוצאות
שני סבבי התחרות נמשכו בסך הכל 15 ימים. להלן נתוני הפעילות שחלה בדף במהלך תקופה זו:
אוהדים: במהלך תקופה זו נוספו לדף סוני אריקסון ישראל בפייסבוק כ-11,200 אלף אוהדים – רובם בני 13-18.
צפיות: במהלך תקופת המבצע נצפה דף סוני אריקסון ישראל 150,566 פעמים על ידי כ-32,200 משתמשי פייסבוק שונים.
אינטראקציות: במהלך תקופת המבצע חלו 23,073 אינטראקציות (לייקים, תגובות, פוסטים וכן הלאה) בדף סוני אריקסון ישראל.
150 אלף צפיות בשבועיים – ללא פרסום ישיר
ביקור "כמעט מלאכים" בישראל ומבצע פלאפון אנג'לס זכו לפרסום מדיה נרחב, אך מבצע "כמעט מסמסים" לא זכה לכל פרסום ישיר – אז כיצד הגיעו כ-32 אלף גולשים לדף וצפו בו כ-150 אלף פעמים? התשובה – שיווק ויראלי.
ל"כמעט מלאכים" זירות רבות ופעילות ברשת הישראלית, חלקן נוצרו, וכולן התלהטו סביב ביקור השחקנים בישראל. הודעות גלויות על המבצע פורסמו בזירות המתאימות לפני תחילת המבצע. בהינתן תגמול הולם לגולשים, פרסום הודעות מסוג זה אינו ספאם, אלא עדכון בעל ערך לגולשים. מאות גולשים הגיעו לדף סוני אריקסון בפייסבוק לפני תחילת המבצע, סיפרו עליו לחבריהם וציפו לתחילתו.
עם תחילת המבצע, נדרש כל משתתף לגייס כמה שיותר מצביעים. משתתפים אלו שלחו לחבריהם קישור לפוסט ההודעה שכתבו על קיר דף סוני אריקסון בפייסבוק וביקשו את קולות חבריהם. אם לכל ילד כ-150 חברי פייסבוק בממוצע, מספר ראשוני של 200 משתתפים יוביל לחשיפה מיידית של 30 אלף גולשים לדף הפייסבוק ולמבצע. מן הסתם, מעגל החברים של כל משתתף כולל גולשים נוספים האוהדים את הסדרה, אלו לקחו חלק במבצע בעצמם ושלחו קישור להודעתם לאנשי הקשר שלהם. באופן זה מעגל הצופים והמשתתפים הלך והתרחב.
שירות לקוחות
לא די למשוך את הלקוחות, ויש לשמור על שביעות רצונם. במהלך ניהול מבצע שכזה עשוי מנהל דף להיחשף לעשרות ואף למאות פניות ביום. אם לא תתנו ללקוחות מענה מיידי ואדיב, פעילות המדיה החברתית לא רק שלא תתרום למותג, אלא אף תזיק לו.
שירות לקוחות, במקרה זה, אינו מתבטא רק במענה לשאלות אינפורמטיביות בנושאי המוצרים והמבצע, אלא גם ביצירת ערך תכני. המבצע משך לדף הממותג על שם החברה אלפי לקוחות. אלו שהו בדף, השקיעו בהפצתו והשתמשו בו כבמעין פורום. על מנהל דף, במקרה זה, גם לבדר את המשתמשים, לספק להם תגמול אפקטיבי חיובי, לעודד אותם על השתתפותם, לעורר ולנתב את השיחה. בשורה התחתונה – המטרה היא שהגולשים יפתחו קשר אישי למותג, יקשרו אותו עם ערכים כגון הנאה, ויתפסו אותו ככזה המעניק שירות לקוחות ברמה גבוהה, לכן – עליהם ליהנות בדף הפייסבוק שלו.
ניהול דף פייסבוק פופולארי
תחרויות נושאות פרסים הן אמצעי פופולארי למשיכת גולשים וליצירת תוכן בדפי פייסבוק, אך על מנהלי שיווק במדיה חברתית לתכנן את הפעלת הדף ב"יום שאחרי" המבצע באותו כובד ראש שבו הם מתכננים את המבצע עצמו.
דף שלו אלפי אוהדים הוא נכס לארגון. הוא משמש כפורטל שלו, שעשוי לזכות למספר צפיות רב יותר מאתר הבית הרשמי. דף כזה מאפשר לארגון לשווק את עצמו באופן שוטף ללקוחותיו, ללמוד על הרגליהם, לשלוח אליהם עדכונים, לחזק את שירות הלקוחות שלו ולבצע שימור לקוחות. ניהול דף כזה דורש זמן, תשומת לב, משאבים ותוכן.
כיום נהנה דף הפייסבוק של סוני אריקסון ישראל מכ-14 אלף אוהדים. אנו מקפידים לשמור על תקשורת אינטנסיבית עם קהל זה, לספק לו מידע מגוון על המותג ולהפעיל אותו. אוהדי הדף משתייכים לקהל היעד של סוני אריקסון בישראל, רבים מהם מחזיקים בטלפון של סוני אריקסון. כשמפעילים דף פייסבוק אחריו עוקבים אוהדים פעילים רבים, קל ליצור דיונים ערים סביב ערכי המותג, המגיעים לעשרות אלפי עיניים, מחזקים את נאמנות האוהדים למותג ואת נוכחות המותג בתודעת אוהדיו ואנשי הקשר שלהם, הנה כמה דוגמאות: