אוהבים אלטרנטיב? צפו באירווזיון
25/05/2010חדשות הרשתות: מי הזיז את הלייק שלי?
01/06/2010קרבות איתניים מתנהלים בימים אלו ממש ברחביי תל אביב. בחודשים שחלפו מאז שהרשת החברתית מבוססת המיקום, פורסקוור, עשתה עליה לארצנו הקטנה והמשופמת – היא הולכת ותופסת תאוצה. המאמצים המוקדמים – גולשים שחשבון הפייסבוק שלהם כבר צבר אבק ושהטוויטר שלהם כבר מצהיב, אימצו בהתלהבות את הרשת – ששוויה מוערך כבר במאות מיליוני דולרים.
פורס מאז'ור
העקרון של פורסקוור פשוט: היא משלבת בין עדכוני נוכחות בלוקיישנים שונים לבין תארים הנצברים בהתאם להודעות הנוכחות, המלצות ורשימות של "דברים לעשות". כל גולש יכול ליצור לוקיישנים, כשגולש ברשת מגיע למקום כלשהו, הוא עושה "צ'ק אין" באמצעות הסלולר ומקבל ניקוד. ככל שתהיו יותר פעילים – כך תזכו ביותר תגים, גביעים ותארי פורסקוור משעשעים – החל בתג ה-Newbie שתקבלו כשתפתחו את החשבון שלכם לראשונה. ביקור במספר גבוה של מקומות ביום אחד או צבירה של צ'ק אינז במספר רב של לוקיישנים שונים יביאו לכם גביעים ותארים נוספים. את תואר ראש העיר הנחשק תקבלו אם תשברו את שיא הצ'ק אינז בלוקיישן מסויים.
כלי חשוב נוסף שפורסקוור מציעה, הוא אפשרות לכתיבת טיפים והמלצות לפעילויות שכל משתמש יכול להוסיף ללוקיישנים השונים, וכן רשימות מטלות שמשתמש יכול לסמן שביצע. כשתכנסו לפורסקוור של לוקיישן מסוים תראו את ההמלצות והטיפים שכתבו אודותיו המבקרים הקודמים. מעולם לא היה כה פשוט להחמיא או למחות על שירות לקוחות.
פורסקוור מאפשרת לכם למצוא חברים שעמם אתם נמצאים בקשר בפייסבוק, בטוויטר ובג'ימייל, היא יכולה להתממשק עם פייסבוק ועם טוויטר (ועם גוגל באזז דרך התממשקותו לטוויטר). למתחילים אמליץ לשאול את עצמם האם הם רוצים להעמיס על הפידים של אנשי הקשר שלהם עדכוני מיקום מרובים, קבלת תארים וגביעים, והאם הם רוצים שאנשי הקשר בשתי הרשתות יהיו חשופים לעדכוני מיקום תכופים. אם הבוסית היא חברה שלכם בפייסבוק, לא בטוח שתרצו שהיא תגלה שאתם מבלים בבר עד שלוש לפנות הבוקר שלפני מצגת חשובה ללקוח.
כמו לפייסבוק, גם לפורסקוור פלטפורמה פתוחה למפתחים לפיתוח אפליקציות המתממשקות עמה. מגוון אפליקציות עשוי לאפשר לכם למקסם את התועלת שאתם שואבים מפורסקוור, ביניהן כאלו מבוססות Web, כאלו שנועדו לשימוש דרך סלולר, תוספים, כאלו הקשורות לתצוגה, משחקים ועוד. אפליקציה שימושית במיוחד שכדאי להכיר היא Pee*Free, שמסייעת למשתמשיה למצוא את השירותים בציבוריים הזמינים באזורכם ומכילה גם מידע בנוגע לנגישות ולניקיון של כל סניף.
אני רוצה להיות שם
רשתות חברתיות מבוססות מיקום משלבות את היתרונות האדירים של הרשתות הישנות דוגמת פייסבוק, עם עידן הסמארטפונים. מכשירי הסלולר החכמים מאפשרים לנו לקחת לכל מקום את החברים שלנו, לחלוק ולשתף מידע. הצורך לשתף חברים במיקומך האישי, הוא עניין ששמור כנראה למעטים, אבל הרצון לקבל מידע על מקומות שבהם אתה נמצא – הוא צורך אנושי המשותף לרבים.
כשתלכו למסעדה – תוכלו לראות בקלות על אלו מנות החברים שלכם ממליצים. אם אתם מתלבטים לאן לצאת, תוכלו לגלות אלו מקומות זכו לטיפים קוטלים מאת משתמשי פורסקוור שביקרו בהם. נסעתם לטיול בחו"ל? תוכלו לקבל המלצות בכל פינה על בית קפה שחברים שלכם אהבו. מחפשים חנות בגדים שמציעה מבצעים? רשתות חברתיות מבוססות מיקום יעזרו לכם למצוא אותה.
פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, צפויה להוסיף בקרוב שירות מבוסס מיקום – דבר שצפוי להגדיל פי כמה וכמה את מספר המשתמשים בשירותים חברתיים מבוססי מיקום. זה בדיוק הזמן של ספקי השירותים: מחנויות, דרך רשתות שיווק, בעלי אתרי נופש וכו' – להיכנס לתחום – ולהתחיל לנצל את האפשרויות שרשתות חברתיות מבוססות מיקום מעמידות לרשותם.
אם היתה לי היום מסעדה, לא הייתי מהססת לתת ארוחה חינם לראש העיר שלי, בכל ביקור שלו (לתשומת לבם של בעלי בית הקפה השכונתי שלי, שאני ראש העיר שלו). המשתתפים במשחק של פורסקוור הם מובילי דעה וטרנדים. ציוץ אחד שלהם, שווה הרבה יותר מעוד כמה מאות דולרים שמושקעים בפרסום רגיל. רשתות ובעלי אתרים יכולים גם לעודד את המבקרים בהם לחלוק מידע. מק'דונלדס, למשל, מתחילה בימים אלה במבצע ענק בשיתוף עם פייסבוק, שיעודד את המבקרים בסניפים לחלוק מידע עם חבריהם.
הרשתות החברתיות גם מאפשרות ליצור תחרויות, מאגר תכנים של משתתפים ועוד שלל פעילויות תוכן ושיווק, שרותמים את הלקוחות. אחרי הכל – השיווק הטוב ביותר היה ונותר שיווק מפה לאוזן. הרשתות החברתות בסך הכל מאפשרות לפה אחד להגיע לאזניים רבות מאד, בזמן קצר.
רשתות חברתיות מבוססות מיקום מניחות כוח רב ומיידי בידיו של הצרכן – ועל בעלי מקומות בילוי ואתרי קניות להיות מודעים לכוח זה. לא הענקתם לקונה את הזיכוי המגיע לו? המלצרית שלכם לא חייכה ללקוח? המידע הזה יכול להופיע בפורסקוור שלכם תוך כמה שניות – ולהשאר שם, חשוף לעיניו של כל משתמש פורסקוור שיבקר בלוקיישן שלכם. אם, מצד שני, מנת היום שלכם גורמת לאורחים לגרגר בהנאה, יש סיכוי טוב שהמידע הזה יגיע לפורסקוור
והנה הפורסקוור שלי
סנונית שירותי תוכן מתמחה בבניית עולמות תוכן בעבור חברות ומותגים, בתכנון ובניהול מהלכי שיווק במדיה חברתית בעבור מותגים. ליצירת קשר – snunitliss@gmail.com