ניהול דפי פייסבוק לעסקים
19/02/2012לקוח חדש לסנונית שירותי תוכן – "בר-עם פרסום מקורי"
19/03/2012
מה נשתנה בדפים ואיך להעביר את דף הפייסבוק שלכם בשלום לטיימליין החדש? קבלו מדריך ידידותי לאדמין
כפי שוודאי שמעתם, בימים האחרונים שינתה פייסבוק את ממשק הדפים לתצוגת ה"טיימליין", אליה עברו גם פרופילים פרטיים לא מכבר. כרגע נמצאים הדפים בשלב מעבר לטיימליין כשניתן לשדרג אותם באופן עצמאי. ב-.30.3 יעברו כל הדפים באופן אוטומאטי לתצוגה זו, לכן עד לתאריך זה כדאי לסיים את השדרוג.
טיימליין על קצה המזלג
טיימליין הופך את דף הפייסבוק שלכם למעין יומן אירגוני ויזואלי. הוא מציג את התפתחות הארגון שלכם באופן כרונולוגי ועל ידי כך מאפשר לכם לתאר את ארגונכם באופן מעמיק ו"עגול" יותר בפני האוהדים שלכם. הטיימליין מאפשר לכם לספר סיפורו של הארגון, המוצר או המותג שלכם לאוהדיכם וליצור מעורבות גבוהה יותר של לקוחותיכם. בעבודה נכונה עשוי דף הכולל טיימליין להכיל נקודות ציון מעניינות שימשכו גולשים ולקוחות לגלוש בדף. כך עשוי זמן השהייה בדף שלכם לגדול ובעקבותיו עשויים גם אחוזי האינטראקציה של הדף עם אוהדיו לעלות.
ומה בתכל'ס?
בנוסף לשדרוג זה, חלו בדפים עוד כמה שדרוגים משמעותיים, הנה כמה מהם:
- בראש הדף מופיעה "תמונת קאבר". מומלץ לבחור בתמונה שמעבירה את רוח הארגון, תמונה מושכת, ייצוגית ומעניינת. אין לכלול בה טקסט מסחרי כמו הזמנה למבצע. גודל תמונה זו: רוחב 815, גובה 351.
- הלשוניות שנכללו בצד שמאל מופיעות עכשיו בראש הדף. ארבע לשוניות מובלטות והשאר זמינות בגלילה. ניתן להוסיף תמונות שייצגו אותן.
- לתמונת הפרופיל תצוגה שונה וגודלה כעת: 180X180
- ניתן כעת להצמיד עדכון לראש הדף כך שעדכון זה יהיה מודגש למשך שבוע.
- ניתן להרחיב, לצמצם או להסתיר עדכונים
- ניתן לשנות תאריכי עדכונים קודמים כדי ליצור טיימליין מדויק ככל האפשר
- ניתן ורצוי לעבות את אירוע היווסדות החברה
- ניתן ורצוי להוסיף "נקודות ציון" של הארגון Milestones, כגון: השקת מוצר חדש, אירוע חשוב, תחילת יבוא מוצר חדש, הצטרפות בכיר לארגון, מיזוג עסקי, פתיחת סניף וכדומה.
- אוהדים יכולים לשלוח הודעות אישיות לדף – הדף יכול להשיב באופן אישי רק לאוהדים שכתבו לו הודעה (דף לא יכול "להתחיל את השיחה").
- שדרוג חדש נוסף גורם לכל אחד מאוהדיכם לראות אלו פעולות ביצעו בדף שלכם חבריו. גם שדרוג זה עשוי להגביר מעורבות גולשים ולחזק את הקשר של הגולש לדף שלכם.
- אין אפשרות להגדיר דף טאב נחיתה. הטיימליין הוא טאב הנחיתה האוטומאטי היחידי – דבר המיתר את טאב ה"ברוכים הבאים" בשלב זה.
- בניגוד למה שהיה עד כה, אין רענון אוטומאטי ומעבר לתצוגה חדשה בעת לחיצת לייק.
רגע לפני שדרוג הדף, מה להכין?
- תמונת קאבר: הכינו תמונת קאבר חדשה: זו תמונה שמעבירה את רוח הארגון. בחרו בתמונה מושכת, ייצוגית ומעניינת. אין לכלול בה טקסט מסחרי כמו הזמנה למבצע. גודל תמונה זו: רוחב 815, גובה 351.
- תמונות טאבים: הכינו תמונות או אייקונים לטאבים ולאפליקציות השונים בדף – עליהם לייצג את הטאבים השונים ולהתאים לצבע תמונת הקאבר ותמונת הפרופיל. גודל התמונות: רוחב 111, גובה 74.
- תמונת פרופיל: הכינו תמונת פרופיל חדשה. בחרו בלוגו של הארגון או תמונה המזוהה עמו מאד בגודל 180X180.
- שפה: הקדישו מחשבה לגיבוש "שפת הסיפור" של ארגונכם – האם תרצו שהסיפור יתואר בצורה אישית, קלילה, רשמית, מעונבת? תוכלו לבנות את הטיימליין כסיפור בהמשכים, שגם תמונותיו קשורות זו לזו. תנו לדמיון שלכם מקום.
- תאריך וסיפור הקמה: גבשו תאריך הקמה מדויק של חברתכם, הכינו תמונה מתאימה לאירוע וכתבו על ההקמה. ניתן לכתוב סיפור מעניין העומד מאחוריה וכדומה.
- מיילסטונז: חשבו על נקודות ציון חשובות שהתרחשו במהלך שנות קיומה של חברתכם וספרו עליהן. נקודות הציון יכולות להיות: השקת מוצר חדש, אירוע חשוב, תחילת יבוא מוצר חדש, הצטרפות בכיר לארגון, מיזוג עסקי, פתיחת סניף וכדומה. כדאי לתאר כל נקודת ציון שלקוחותיכם מכירים ומעורים בה או שעשויה לעניין את קהל היעד שלכם.
לכל מיילסטון הכינו:
· כותרת
· תיאור – שימו לב, בתיאור עברי הפסקה השנייה קופצת ימינה, דבר היוצר קריאה שאינה רציפה, לכן מומלץ להסתפק בתיאורים בני פסקה אחת.
· תמונה מתאימה
· תאריך הכולל שנה, חודש ויום (אופציונאלי).
סיימתם את ההכנות? שדרגו!
לאחר שסיימתם את ההכנות – שדרגו את הדף שלכם לטיימליין החדש באמצעות לחיצה על הקישור שאתם רואים בראש הדף שאתם מנהלים. שימו לב, גם לאחר השידרוג בשלב זה התצוגה החדשה אינה מפורסמת לכל הגולשים. בצעו את כל הצעדים הבאים ורק לאחר שתסיימו, פרסמו את הטיימליין שלכם.
- העלו את תמונת הקאבר החדשה שלכם
- העלו את תמונת הפרופיל החדשה שלכם והתאימו אותה
- בדקו שתיאורכם – ה-About שלכם – נראה טוב ומייצג אתכם נכונה
- התאימו את הטאבים וסדרו אותם בסדר המתאים לדעתכם
- שנו את תמונות הקאבר של הטאבים. תוכלו לעשות זאת ב: עריכת הדף > אפליקציות > עריכת אפליקציה
- בדקו שתצוגתם של טאבים שונים נראית תקינה, אם לא – תקנו את התצוגה והתאימו אותה. שימו לב – אפליקציות HTML נפוצות עובדות על התאמות לטיימליין החדש בימים אלו. בינתיים יתכנו בעיות בתצוגתן ובפעילותן.
- עבו את אירוע היווסדות החברה, בדקו שהתאריך שלו מדויק, הוסיפו לו תמונה וסיפור.
- הוסיפו את המיילסטונז שהכנתם מראש. לכל מיילסטון הוסיפו תמונה, כותרת ורצוי גם תיאור מעניין וכובש.
- עברו על הדף שלכם ובדקו שעדכונים שונים נכונים מבחינת תאריכיהם. אם לא, שנו את תאריכיהם.
- הרחיבו עדכונים חשובים בעיניכם, צמצמו או החביאו עדכונים שאינם חשובים
- החליטו מהו העדכון המרכזי בדף שלכם בימים אלה והצמידו אותו לראש הדף – הסיפור ישאר שם למשך כשבוע אלא אם תדגישו בינתיים סטאטוס אחר.
זה הזמן לפרסם את העדכון הטיימליין שלכם – מזל טוב!
עדכונים במהלך העבודה השוטפת
במהלך העבודה השוטפת חשבו אלו עדכונים מתאימים להצמדה לראש הדף ואלו עדכונים ראויים להרחבה. אל תשכחו לעדכן בדף שלכם מיילסטונז חדשים. בהצלחה!
רוצים עוד פרטים על העדכון המרגש? הנה כמה לינקים שווים בנושא
מרכז ההדרכה של פייסבוק לדפים החדשים
שיעור הדרכה של פייסבוק בנושא השדרוגים – בווידיאו
שאלות ותשובות של פייסבוק בנושא השדרוגים
מידות מדויקות של התמונות השונות בתצוגת הדפים החדשה
כמה שדרוגים פחות בולטים שנכללים בממשק החדש
בכל שאלה נוספת – אל תתביישו לפנות אלינו כאן או בדף הפייסבוק שלנו. בשביל זה אנחנו כאן.