שווה שווה ללקוחות שלנו
25/08/2012הפתעה נעימה
22/10/2012פיד חדשות הפייסבוק שלכם הוצף ב- Facebook Offers אבל עוד לא ממש הבנתם מהן אותן הצעות, איך הן יכולות לעזור לכם או לעסק שלכם? מדריך קצר למשתמש מציע לעשות לכם סדר
סנונית ליס
באחרונה השיקה פייסבוק בישראל את אחד מהיישומים השימושיים ביותר שלה לעסקים – facebook offers. הפיד שלכם בטח כבר מוצף בהצעות, אבל אם עוד לא ממש הבנתם במה מדובר ואיך זה יכול לעזור לעסק שלכם – לפניכם מדריך קצר למשתמש שיעזור לכם להתמודד עם האפליקציה הויראלית הזו.
Facebook Offers – מה זה בעצם?
מאחורי השם הסקסי הזה עומדת אפשרות פשוטה להציע עסקאות והנחות לאוהדי דף הפייסבוק שלכם ולחברים שלהם. קופונים וירטואליים, כפי שיודע כל מי שאי פעם רכש פדיקור דגים במחיר רצפה למרות שמעולם לא טיפח את כפות רגליו, הם דרך אפקטיבית למשיכת גולשים לבית העסק או לרכישה באתר. לטענת פייסבוק – שמחפשת כל העת דרכים לייעל את הפרסום שלה, לשימוש בהצעות פייסבוק יש ROI גבוה במיוחד בזכות הוויראליות שלהן.
סוגי ההצעות
פייסבוק מאפשרת למנהלי דפים להציע לאוהדיהם שלושה סוגי הצעות:
• הצעה שניתן לממש בחנות פיזית: הגולש מראה לצוות החנות את האימייל שקיבל לאחר שרכש את ההצעה – ויכול ליהנות מהדיל. במהלך יצירת ההצעה תוכלו להגדיר ברקוד שישמש את צוות החנות שלכם. אפשרות זו מתאימה לעסקים המעוניינים להגדיל את התנועה הפיזית לבית העסק שלהם.
• הצעה שניתן לממש ברשת: הגולשים יכולים ליהנות מהעסקה באתר שלכם באמצעות הקלדת קוד לשדה מיוחד שתגדירו בו. הצעה זו מתאימה לגופים שרוצים להגדיל את תנועת הלקוחות לאתר שלהם.
• הצעה שניתן לממש ברשת או בחנות פיזית: הגולשים יכולים ליהנות מהעסקה באתר שלכם (באמצעות קוד) או בחנות (באמצעות ברקוד).
בעת יצירת offer תוכלו להגדיר את הפרטים הבאים:
• מספר הצעות מוגבל העומד על הפרק – על מנת שלא תוצפו בביקוש שלא תוכלו לעמוד בו
• תאריך תפוגה להצעה – מתאים למוצרים המוגבלים בזמן, למשיכת קהל לעסק בתקופות חלשות
• תנאי ההצעה – פרטיו של הדיל שאתם מציעים והתקנון שלו
איך יוצרים הצעה?
ראו הנחיות מפורטות בדף הסיוע של פייסבוק.
מה קורה כשמישהו מקבל את ההצעה שלכם?
כשגולש לוחץ על כפתור Get offer של הצעתכם יתרחשו הדברים הבאים:
• הדבר יצוף לפרופיל שלו וחלק מחבריו יראו עדכון בנושא בפיד שלהם – דבר התורם לויראליות ההצעה
• הגולש יקבל אימייל עם פרטי העסקה: הברקוד או הקוד, תנאי המימוש, תאריך תפוגה וזירת המימוש (כתובת אתר או חנות)
• חשוב לציין שבניגוד לאתרי קופונים ודילים למיניהם, כאן הגולש אינו צריך לשלם מראש כדי להצטרף לדיל
ויראליות או ספאם?
פייסבוק טוענת שהצעות הן סוג הפוסט הויראלי ביותר שאפשר ליצור בדפים. למה? בגלל אופן התפוצה שלהן בפיד. כשאוהד מביע עניין בהצעה שלכם ((Claims, עדכון בנושא עולה אוטומאטית לקיר שלו וצף בפיד החדשות של רבים מחבריו. החברים שנחשפים לעדכון עשויים להביע עניין בהצעה וכן הלאה. כך, גדל הסיכוי שלכם להיחשף לגולשים שאינם אוהדים של הדף שלכם, אחת המשימות הקשות ביותר בניהול דף פייסבוק.
הצעות פייסבוק הן סוג הפוסט היחיד שכדי לשגר אותו יש חובה להשקיע כסף בפרסום (חוץ מאשר בפעם הראשונה אותה מעניקה פייסבוק למנהלי דפים בחינם). ככל שתשקיעו יותר כסף, ההצעה שלכם תזכה לחשיפה גדולה יותר. בחרו כמה כסף להשקיע בהצעה שלכם בהתאם לכמות הגולשים אליהם אתם מעוניינים להגיע.
האם כדאי לי להשקיע ב-facebook offers?
הצעות פייסבוק מתאימות לגופים המוכרים מוצרים או שירותים מוגדרים ללקוחותיהם ומעוניינים למשוך יותר קונים לחנות ולבית העסק שלהם, במטרה "לסגור עסקה". ההצעות מתאימות מאד, למשל, לבעלי חנות או אתר המעוניינים להגיע לקהל חדש, למשוך לקוחות לבית העסק או לאתר בשעות מסוימות או להיפטר ממוצר שקיים במלאי.
ההצעות מתאימות פחות לגופים המציעים שירות מופשט שרכישתו הנה תהליך מורכב (לדוגמה ביטוח), לדפים שאינם עוסקים במכירה אלא בקידום נושא או מטרה, ולחברות שפועלות מול עסקים (B2B).
כמה כסף כדאי להשקיע בדיל?
כמו תמיד בפרסום דיגיטלי, מומלץ לערוך ניסוי בסכומים נמוכים יחסית ולמדוד את האפקטיביות. על מנת שהעסקה תהיה משתלמת עבורכם. אם אתם מגלים שהרווח מהדיל אינו מכסה את ההוצאה ואינו מצליח למשוך די לקוחות, נסו לשנות את הדיל, להציע מוצר אחר או לשנות את ניסוח המודעה.
טיפים ליצירת הצעה אופטימלית:
• כותרת, תמונה, הסבר: ציינו את ההצעה בכותרת במילים פשוטות ומניעות לפעולה. הסבירו את ההצעה במילים פשוטות וברורות ובצורה מפורטת בגוף ההצעה והסבירו ללקוחות כיצד לממש את ההצעה בצורה הברורה ביותר. בחרו בתמונה מושכת, למשל כזו המכילה תמונות אנשים המשתמשים במוצר או בשירות שלכם. גודל התמונה הרצוי הוא 90X90 פיקסלים. שימו לב – אין אפשרות לערוך הצעה, אז הקפידו על כל פרט ופרט.
• עסקה פשוטה: הציעו עסקה פשוטה וברורה שהלקוחות שלכם יוכלו להבין בקריאה ראשונה ללא מאמץ.
• התאימו את העסקה לקהל האוהדים שלכם: לפני יצירת העסקה, היזכרו לרגע מיהם אוהדיכם – בני. כמה הם, האם מדובר בגברים או בנשים ולאלו נושאים הם נוטים להגיב. צרו הצעה המתאימה לקהל יעד זה. אם האוהדים שלכם הם נערים ונערות – אין טעם להשקיע בהצעה נפלאה להורים טריים.
• היו נדיבים: זכרו, יש לכם תחרות. פיד החדשות של לקוחותיכם יוצף בדילים (ולצידם פועלים בישראל גם שלל אתרי קופונים ומבצעי פייסבוק מושקים חדשות לבקרים). ההצעה שלכם מעידה על בית העסק שלכם ועל יחסו ללקוחותיו. הצעות המציעות הנחה של 5% או הטבה שעל הלקוח להשקיע סכום גדול על מנת ליהנות ממנה – יציגו את בית העסק שלכם ככזה שאינו הולך לקראת לקוחותיו, ורבים הסיכויים שלא ימשכו קהל רב.
• חשבו מה אתם רוצים לקדם: הדיל שלכם עשוי להיחשף לעשרות ואף למאות אלפי אוהדים. גם אוהדים שלא ישתמשו בו יכירו דרכו אתכם ואת המוצרים שלכם. חשבו איזה מסר חשוב לכם להעביר לקהל גדול כל כך – האם יש מוצר או שירות חדשים שאתם משיקים או מעוניינים להגדיל את מכירותיהם? האם יש שירות שאתם מעוניינים להיות מזוהים עמו במיוחד?
• הנחו את הצוות שלכם: דאגו שהמוכרנים או מפעילי האתר שלכם יהיו מעודכנים בכל פרטי ההצעה. בעיות תפעול בשטח עלולות להפוך הצעה מוצלחת לכישלון תדמיתי.
• לא רואים אפשרות ליצירת הצעות בדף שלכם? כנראה שעדיין לא צברתם 400 לייקים, שכן האפשרות זמינה לדפים שצברו לפחות 400 אוהדים.
תמונה: freedigitalphotos
טור זה פורסם באתר Feeder מבית גלובס