ליווי'ס מציגה: הקניה החברתית
08/05/2010הפתעה – גולשי פייסבוק מתעניינים בסקס
17/05/2010לא מזמן שאל אותי איש קשר בפייסבוק במה עדיף שיווק במדיה חברתית על פני שיווק מסורתי יותר ברשת, כגון באנרים, מודעות ממומנות בגוגל וכו'. שאלות אלו עולות לא פעם בפגישות עם לקוחות ומנהלי שיווק שנאלצים לחלק את עוגת תקציב השיווק שלהם בין זירות שונות, ומתלבטים כמה, אם בכלל, כדאי להשקיע בזירת המדיה החברתית. הנה כמה יתרונות לשיווק במדיה חברתית:
- אתם יכולים להגיע ללקוחות, לא רק הם אליכם: פרסום בגוגל מאפשר ללקוחות שמחפשים אתכם למצוא אתכם. רק לקוח שיקיש מילות חיפוש שהגדרתם, יגיע למודעה שלכם, וגם אז – לא בטוח שיקליק עליה. במדיה חברתית, אתם יכול למצוא את הלקוחות, ולעשות זאת באתרים שבהם הם מרבים לשהות.
- מדיה חברתית היא כביש דו סיטרי: כשאתם קונים מודעה ממומנת או באנר שמוביל לאתר שלכם, אתם לא יודעים מה לקוחות שנתקלים בהם חושבים על המותג שלכם. אתם לא יודעים אם יש להם שאלות, טענות או שבחים בנוגע למותג או לתוכן שפרסמתם. מדיה חברתית מאפשרת לא רק ללקוחות להיחשף אליכם, אלא גם לכם להיחשף ללקוחות. אתם יכולים לשמוע מה דעתם על המותג ועל שירותיו, להעמיק את היכרותכם עם צרכיו ורצונותיו ולהתאים עצמכם אליכם.
- דיאלוג: ישראלים אינם טיפוסים מופנמים או שקטים, וזה נכון גם כשזה מגיע ליחסם למותגים ברשת. כשלגולש הישראלי יש תלונה על מותג, קיים סיכוי לא מבוטל שהוא ישמיע אותה ברשת. לעומת זאת, אם ללקוח ישראלי הייתה חוויית שירות או קניות טובה – הוא עשוי לספר גם עליה – בטוקבק, לחבריו בפייסבוק או לעוקבים שלו בטוויטר. אתם רוצים להיות שם כשזה קורה – לספק ולהפגין מענה לתגובות שליליות, ולהפיץ את התגובות החיוביות להן אתם זוכים. מדיה חברתית מאפשרת לכם לעשות זאת.
- זו תחילתה של ידידות מופלאה: בפרסום מסורתי באינטרנט, אינכם יודעים אלו לקוחות באמת נחשפו לתכנים שלכם ואין לכם דרך לשמור עמם על קשר. פרסום מסוג זה הוא חד פעמי ורגעי. לעומת זאת, כשבמהלך שיווק במדיה חברתית נוצר מגע עם לקוחות – הם מצטרפים, למעשה, למועדון לקוחות וירטואלי שלכם (דף פייסבוק, עוקבים בטוויטר, חברים ברשת חברתית) ונוצר עמם דיאלוג מתמשך.
- מעורבות לקוחות: בשיווק במדיה חברתית הלקוחות עצמם מעורבים בשיווק המותג. כשלקוח כותב על קיר הדף שלכם, עושה לכם לייק או ריטוויט, הוא הופך לשותף פעיל בשיווק ובמיתוג שלכם.
- קהילה: מדיה חברתית מאפשרת למותג ליצור קהילה פתוחה של לקוחות (למשל דף פייסבוק). כך גם נוצרת אינטראקציה בין לקוחות המותג, וזו מוסיפה להזדהות עמו. שיווק מהדור הישן לא מאפשר ללקוחות שלכם לתקשר זה עם זה ולחוש כחלק מקבוצה בשל השימוש במותג.
- ויראליות: שיווק במדיה חדשה הוא ויראלי – כשלקוח אחד מגיע אליכם – מצטרף כחובב, מגיב על תוכן מבצע ריטוויט או תגובה, כל אנשי הקשר שלו נחשפים לתגובה – ולמותג שלכם. שיווק במדיה ישנה לא יוצר תגובת שרשרת.
ליהנות מכל העולמות – ואחרי כל זה, עלינו להבהיר שאיננו ממליצים למותגים לוותר על מהלכי שיווק מסורתיים ברשת ומחוצה לה. אנו ממליצים על פעילות שבה שיווק במדיה חברתית, פרסום אינטרנט ומהלכי שיווק ופרסום נוספים – פועלים בתיאום, ממנפים זה את זה ויוצרים יחד את עולם התוכן של המותג.