צוקרברג: פייסבוק תגיע למיליארד משתמשים
26/06/2010עזרו לנעמה להמשיך ללכת
09/07/2010האם פייסבוק תשלם למשתמשיה על מידע אישי? יש מי שמאמין שכן. בינתיים פייסבוק מנסה כלי זיהוי לפנים, קפה דה מרקר עוברת מתיחת פנים ושמועות מספרות שגוגל בדרך לרשת חברתית חדשה. קבלו אותן בלייקוקים סוערים – חדשות הפייסבוק
- אם בעקבות הפוסט הקודם שלנו תהיתם איך תגיע פייסבוק למיליארד משתתפים, ריק מאנז מ- Social Media Today מספק הצעה מעניינת: פייסבוק תשלם לכל משתמש שישלים את הפרופיל שלו. נשמע לכם מופרך? מאנז לא חושב כך. פייסבוק משגשגת בזכות מידע שמשתתפיה חולקים, לכן, לדעת מאנז, כדאי לה לשלם כדי לדרבן משתמשים חדשים להשלים את הפרופיל שלהם. לדבריו, תמריץ בגובה חמישה דולרים לכל משתמש יאפשר לפייסבוק לצבור כמות מידע עצומה ולצבור כוח כה רב – עד שההשקעה תשתלם. ואיך מוודאים שהמשתמשים יספקו פרטים אמיתיים? מתגמלים את אנשי הקשר שלהם על אישור או על הוספת פרטים. אנחנו כבר השלמנו את הפרופילים שלנו, לאן לשלוח חשבונית?
תיוג תמונות – לפנים שלכם
- יישום התמונות הוא אחד מהשימושיים ביותר בפייסבוק – 90% מהמשתמשים בפייסבוק העלו לפחות תמונה אחת, ויותר מ-100 מיליון תמונות מועלות לפייסבוק בכל יום, מספר סאם אודיו, מנהל מוצר התמונות החדש של פייסבוק (וכן, אנחנו לא צוחקים, זה השם שלו). ממשק העלאת, תיוג ודפדוף התמונות בפייסבוק רחוק מלהיות נוח, ופייסבוק עובדת בימים אלו על שדרוג מנגנונים אלו ממש. כחלק ממהלך זה מנסה כעת פייסבוק כלי חדש: מזהה פרצופים, המאפשר לתייג תמונות הישר מדף הבית ומאיזורים נוספים באתר, תוך שימוש בקליקים בודדים בלבד. המנגנון נמצא בשלב ניסיון, כך שלא כל המשתמשים חשופים אליו, אך הוא עשוי לצוץ גם אצלכם. אם הרעיון נשמע לכם מוכר – אתם צודקים, מצלמות דיגיטאליות וסלולאריות רבות משתמשות בטכנולוגיה דומה. עדכונים אלו, אגב, עשויים להסביר את השיבושים במנגנון עדכון התמונות שניתן היה להבחין בהם בימים האחרונים.
- פייסבוק המליצה לך להצטרף לקבוצת "אגודת הגברים נגד כאבי מחזור" – ואת בכלל אשה? לא עוד, יש לקוות. פייסבוק משדרגת את מנוע ההמלצות שלה על נושאי עניין לחברים.
- אם אתם עומדים להיות מרגלים – אולי כדאי שלא תעלו תמונות שלכם לפייסבוק. עשרה מרגלים רוסיים נעצרו השבוע בארה"ב. אחת החשודות (שאגב, לא כואב להתבונן בה) שיגרה מבחר גדול של תמונות לרשת חברתית רוסית. מרגל אחד העלה תמונות שלו לבוש בחזייה לפייסבוק ממסיבה פרועה במיוחד. יכול להיות שהוא ימצא תמיכה בדף הפופולארי הזה?
- מחקר חדש השווה אפקטיביות של פרסום פייסבוק המועלה באזורים שונים של האתר. המחקר, שנערך על ידי החברה האירית Mulley Communications, העלה תוצאה מפתיעה – משתמשים מעבירים זמן רב יותר בצפייה בפרסומות העולות בפרופיל האישי שלהם, מאשר בדף הבית.
- תוהים כמה זמן העולם מבלה בפייסבוק מדי יום? קבלו תשובה: בכל יום נרשמות בפייסבוק 16 מיליארד דקות גלישה.
- גוגל ניוז מתחבר לרשתות חברתיות.
- חושבים שהדף שלכם פופולארי? תמיד יש דג גדול יותר: ליידי גאגא מתקרבת ל-10 מיליון חובבים בפייסבוק.
- מוטרדים מהפרטים האישיים שאפליקציות פייסבוק עושות בהם שימוש? גם פייסבוק. אפליקציות פייסבוק יידרשו להצהיר במפורט באילו פרטי משמשים הן עושות שימוש.
- מייסד אתר ההמלצות Digg, רומז שגוגל מפתחת רשת חברתית מתחרה לפייסבוק.
- חברת בניית אתרי הפלאש הישראלית Wix מעניקה 50 דולר במתנה לפרסום בפייסבוק למשתמשיה.
- הגם אתה בונו? קרן ההשקעות של סולן U2 קנתה מניות של פייסבוק ב-120 מיליון דולר.
- מדפדפים פחות באתרי תוכן? אתם לא היחידים. מספר הדפים הנצפים בפורטלים הגדולים יורד בעקבות המעבר לרשתות חברתיות.
- בעקבות הלייק של פייסבוק – המסנג'ר של מייקרוסופט נודד לאתרים אחרים.
- עכשיו הם שם, והם יכולים להרשות את זה לעצמם. פורסקוור גייסה 20 מיליון דולר.
- ואם הסעיף הקודם עניין אתכם, בדקו מדריך מקיף בנושא שירותים מבוססי מיקום שכתב מומחה המדיה החברתית ג'ייסון פולז.
- צבעים בקפה – קפה דה מרקר עברה מתיחת פנים. השינוי הבולט – גניזתם של הכוכבים האדומים. הצלחתם לעורר את זעם החברים בקפה? חובות העבר לא ימחקו.
- ואגב, חברת וירוס השיקה בשיתוף עם דה מרקר סידרה חדשה בנושא שיווק במדיה חברתית. פרק חדש של הסדרה, המונה שמונה פרקים, עלה מדי יום ראשון.
- פארק השעשועים SixFlags משיק משחק פייסבוק.
- רוצים לשלב טיול למזרח וקריירה? יש לכם מזל – פייסבוק מגייסת מאות עובדים בהודו.
- אפליקצייה חדשה מאפשרת למפתחי משחקים לפייסבוק לגבות כסף מהשחקנים.
- חברה שפיתחה אפליקציית אנליטיקס לפייסבוק גייסה 5.9 מיליון דולר.
- סטארט אפ הניווט הסלולארי Waze, השיק פיצ'ר חדש בפייסבוק: מידע ב"Mouse over" בניוז פיד.
סנונית שירותי תוכן מתמחה בבניית עולמות תוכן בעבור חברות ומותגים, בתכנון ובניהול מהלכי שיווק במדיה חברתית בעבור מותגים. ליצירת קשר – snunitliss@gmail.com