התייחסות צוקרברג לפרטיות בפייסבוק בראיון מעצבנת גולשים בעולם, רשת חברתית חדשה בקוד פתוח מציעה אלטרנטיבה וגם: למה לא כדאי לספר על חופשה בפייסבוק והאם שימוש במדיה חברתית הופך אותנו למטומטמים? כל זאת ועוד במדור חדשות המדיה החברתית שלנו. לייקקו ותיהנו
ראיון של מארק צוקרברג לכתבת פרופיל מקיפה בניו יורקר מעורר התרעמות בשל התייחסות מקלת ראש של מייסד פייסבוק לסוגיית פרטיות הגולשים. בראיון אומר צוקרברג: “הרבה אנשים שמוטרדים מנושא הפרטיות ודברים מהסוג הזה, יקחו כל טעות קטנה שאנחנו עושים ויהפכו אותה לעניין גדול ככל האפשר”. גופי תקשורת ברחבי העולם כבר הביעו זעם על התייחסותו של צוקרברג לפגיעה בפרטיות הגולשים כ”טעות קטנה”. כזכור, שינוי במדיניות הפרטיות שביצעה פייסבוק באפריל חשף מידע אישי של גולשים לאפליקציות ללא הסכמתם, עורר ביקורת ציבורית קשה וגרם לפייסבוק לעדכן שוב את ההגדרות. כלי תקשורת בעולם טוענים שלמרות התיקון, הראיון החדש מוכיח שגישתו של צוקרברג לנושא לא השתנתה. כתבת הפרופיל יוצאת לקראת הסרט “The Social Network” המגולל את הצלחתה של פייסבוק. בראיון, אגב, מתאר צוקרברג את הסרט כ”לא מדויק”. וקצת צבע: “הבית הלבן” היא תכנית הטלוויזיה האהובה על צוקרברג, חבריו מצפים ממנו ומחברתו חן להנשא בקרוב ו”המשחק של אנדר” אינו אחד מהספרים האהובים עליו ביותר.
מתחברים בקוד פתוח
אופנת הקוד הפתוח לא פוסחת על המדיה החברתית. ב-15.9 תושק דיאספורה – רשת חברתית מסקרנת בקוד פתוח, השמה דגש על פרטיות ועל בעלות הגולש על תכניו. כמו יזמי פרויקטים אחרים בקוד פתוח, יזמו מפתחי דיאספורה את הפרויקט משום שהם סבורים שהשליטה על המדיה והבעלות על התוכן צריכות להיות בידי הגולש.
Diaspora: Personally Controlled, Do-It-All, Distributed Open-Source Social Network from daniel grippi on Vimeo.
פוסט קורא לגנב
יוצאים לחופשה? אל תפרסמו אותה על קיר הפייסבוק. עדכוני פייסבוק עזרו לפורצים – זו המסקרנה שהגיעו אליה שוטרים בניו המפשיר. השוטרים שחקרו גל פריצות באיזור מצאו ביניהן מחנה משותף – כל מי שבתיהם נפרצו, סיפרו בפייסבוק שלהם שהם יוצאים לחופשה. מפקד כוחות המשטרה באזור מסר לתושבים: “שימו לב איזה מידע אתם חולקים ברשתות החברתיות האלו. המדיה החברתית עוזרת לפושעים למצוא מידע על הקורבנות שלהם”.
הספר הראשון שנכתב בפייסבוק
חשבתם שאתם כותבים הרבה בפייסבוק? שמעו את זה – סופר אמריקני בשם לייף פטרסון כתב ספר שלם בפייסבוק. כתיבת הספר החלה כשחברו של הסופר עודד אותו לכתוב סיפור קצר. פטרסון העלה את הסיפור לפייסבוק, אך אנשי הקשר שלו חשבו שמדובר באינטרו בלבד, ועודדו אותו לפתח את הרעיון. פטרסון החל לעדכן את הסיפור באופן יום יומי וצבר עוד ועוד קוראים שהגיבו לפרקים חדשים, תרמו רעיונות והעלו שאלות לדיון. ביוני 2009, ארבעה חודשים לאחר שהחל, פירסם פטרסון את החלק ה-84 והאחרון של הרומן הראשון שנכתב כולו בפייסבוק. כעת מופץ הספר וזמין לרכישה וקריאה – אונליין כמובן.
עוד חדשות מדיה חברתית
סנונית ליס היא מנכ”ל משותף של סנונית שירותי תוכן, המתמחה בבניית עולמות תוכן בעבור חברות ומותגים, בתכנון ובניהול מהלכי שיווק במדיה חברתית בעבור מותגים. ליצירת קשר – Snunitliss@gmail.com
2 Comments
מעניין – קראתי את הכתבה על צוקרברג.. עושה רושם לא רק של גיק , אלא גם של סנוב (רק 800 חברים בפייסבוק..)
תודה
מצד שני, אף אחד לא יכול לחסום אותו 🙂