השת"פ של פייסבוק ובינג – ועוד חדשות מרושתות וחברתיות חברתיות
16/10/2010מפצחים את פייסבוק
28/10/2010מדיה חברתית מוסיפה המון כלים ואפשרויות לחיים של כל אחד מאתנו. רבות מהאפשרויות האלו מתקיימות משום שבבסיסו של עניין, מדיה חברתית מאפשרת לכל אחד מאתנו לחשוף את עצמו למספר רב מאד של אנשים ממעגלים חברתיים או עסקיים מסוימים, ולהחשף תוך זמן קצר למספר רב של אנשים. משום כך, מדיה חברתית היא גם כלי יעיל מאד לחיפוש עבודה. שיתופי פעולה עסקיים רבים שהשתתפתי בהם בעשור האחרון החלו את דרכם בזכות מדיה חברתית, מדיה חברתית עזרה לי למצוא עובדים מצוינים, להכיר עמיתים נהדרים ולעזור לחברים למצוא עובדים ועבודות.
באתרונה התפרסמה בג'רוזלם פוסט לייט, כתבה בנושא חיפוש עבודה בעזרת מדיה חברתית שכתבה העורכת מאיה פולק הרלב, אליה התראיינתי. אתם מוזמנים לקרוא. (לחצו להגדלה)
והנה כמה טיפים בעברית
- שתפו: כתבו שאתם מחפשים עבודה בפרופילים שלכם במדיה חברתית. פרסמו את העניין בכל כלי המדיה החברתית העומדים לרשותכם (לינקדאין, פייסבוק, טוויטר, דה מרקר קפה וכו'). העלו את עדכון חיפוש העבודה שלכם מספר פעמים בכל כלי מדיה חברתית, בשעות שונות של היום, כדי להיחשף לאנשי קשר שונים.
- הדגישו יתרונות: בעדכוני חיפוש העבודה שלכם הדגישו את היתרונות, הכישורים והניסיון שלכם. כדי להגדיל את סיכוייכם כתבו את המידע בצורה קולעת ומעניינת לקריאה. למשל: "אני יודעת לסחוב 10 צלחות מלאות ולחייך, אני זוכרת תפריטים והזמנות בעל פה ואף פעם לא שפכתי תה רותח על לקוח. המלצרית הכי זריזה במערב מחפשת עבודה. מכירים מסעדות שמחפשות? קראו לי ואגיע גם לשולחן שלכם. זה הטלפון שלי"
- העזרו באנשי הקשר שלכם: בקשו מאנשי הקשר שלכם לחלוק את העובדה שאתם מחפשים עבודה. בצורה כזו תוכלו להגיע לאלפי, ואפילו לעשרות אלפי עיניים.
- תראו מה אתם יודעים לעשות: נצלו את המדיה החברתית כדי להדגים את הידע, המומחיות, את הנסיון ואת נקודת המבט הייחודית שלכם בתחומכם. אם אתם עורכי דין, כתבו בלוג שבו תספרו על מקרים מיוחדים שבהם נתקלתם, נתחו מקרים שונים שעולים בתקשורת וספקו מענה לשאלות. אם אתם עוסקים בכתיבה, נצלו את הבלוג כדי להדגים את כישרונכם בתחום זה, אם אתם צלמים – צרו בלוג צילום, אם אתם עורכי וידיאו – ערכו סרטון חיפוש עבודה.
- קשרו: השתמשו בכלי המדיה החברתית השונים שלכם כדי להפיץ תכנים שמדגימים את המומחיות שלכם – קשרו את הפוסטים, הסרטונים והתמונות שאתם יוצרים לפייסבוק, לטוויטר וללינקד אין שלכם.
- לכו חפשו: נצלו את המדיה החברתית כדי לחפש מקומות הזקוקים לעובדים – צרו קשר עם דפי פייסבוק של חברות בתחומכם ועקבו אחרי פרסומי דרושים, צרו קשר עם בעלי מקצוע בתחומכם, העמיקו את ההיכרות עמם, ובזכותם את ההיכרות עם העולם המקצועי שלכם. שאלו אנשי מקצוע ומנהלי דפי חברות בתחומכם אם ידוע להם על משרות פנויות ובקשו מהם לספר לכם אם יתקלו בהצעה מתאימה. אף פעם אי אפשר לדעת מתי או מהיכן תצוץ ההזדמנות הבאה.
- התפרשו: אל תתמקדו בזירת מדיה חברתית אחת בלבד – נכון, פייסבוק פופולארית מאד עכשיו, אבל לינקדאין, למשל, מתאימה יותר לחיפוש עבודה ולקשרים מקצועיים בלבד, יוטיוב מתאימה להדגמת יכולות בתחום הוידיאו, הקולנוע והטלוויזיה ולכותבים כדאי גם לתחזק בלוג משלהם שיאפשר להם להדגים את כישורי הכתיבה שלהם.
- חקרו: השתמשו במדיה חברתית כדי להעמיק את ההיכרות שלכם עם העולם המקצועי שלכם. עשו לייק לדפים של חברות מובילות בתחומכם ועקבו אחרי העדכונים שלהן. הציעו חברות לאנשי מקצוע מובילים בתחומכם ושאבו השראה מהעדכונים שלהם.
- גשש בלש: השתמשו במדיה חברתית כדי ללמוד על מקום עבודה שאליו אתם מוזמנים לראיון עבודה, וכן על מעסיק פוטנציאלי שעמו אתם עומדים להיפגש. בדקו איך הארגון והאדם חושבים, מתבטאים, מציגים את עצמם. זה יעזור לכם להבין איך הם רוצים שתייצגו אותם.
- אל תחשפו הכל: זכרו – אם לא הגנתם על המידע שאתם חושפים בעזרת הגדרות פרטיות שונות, מה שאתם כותבים בפייסבוק שלכם חשוף לעולם כולו – וזה כולל את המעביד הבא שלכם, שקרוב לוודאי יציץ בפרופיל שלכם לפני שיכניס אתכם לפיירול. ותרו על סטאטוס בסגנון: "מאז שבעטו אותי מהעבודה הקודמת בגלל ריגול תעשייתי, אני שותה כל לילה ולא קם לפני 14:00 בצהריים. נראה לי שאיבדתי את כושר העבודה שלי לצמיתות".