חברות החיפוש והמדיה החברתית הגדולות בעולם מתחרות זו בזו על שליטה בעוגת הזמן של גולשי הרשת. פייסבוק וגוגל הן שתיים מהצ’ילבות הגדולות ביותר בקרב הענקים הזה. בנסיון לגבור על גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק מהדקות את שיתוף הפעולה ביניהן. מנוע החיפוש בינג יתחיל להתחשב בנתונים מרשתות חברתיות – המובילה בהן פייסבוק, בניסיון לייצר לעצמו ייחודיות בתחרות הקשה מול גוגל. התקווה שלהן, היא כמובן, שמנוע החיפוש בינג יתחזק מול זה של גוגל, ושגם פייסבוק תצבור כוח נוסף מול גוגל המפתחת כלי מדיה חברתית משלה. עד כה, פיתוחי מדיה חברתית של גוגל לא שיחזרו את הצלחתה בתחום החיפוש. פרויקט Google Wave נגנז ו-Google Buzz לא התרומם.
ועוד חדשות חברתיות